SF, you are good to me! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Babette Hoven - WaarBenJij.nu SF, you are good to me! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Babette Hoven - WaarBenJij.nu

SF, you are good to me!

Blijf op de hoogte en volg Babette

22 September 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

Hello again,

Vorige week heb ik verteld wat een geweldige eerste week ik heb gehad in SF. Deze week is er zeker niet minder op geworden. Zondag wou ik graag naar de Golden Gate Bridge, dat heb ik ook gedaan. Ondanks dat het super koud was en je eigenlijk niks kon zien door de mist ben ik wel doorgegaan. Daardoor heb ik een aantal hele mooie foto's kunnen maken. Eenmaal aan de overkant kwam ik in contact met een Mexicaan. Hij woonde al 12 jaar in Amerika en was op zakenreis in SF. Na een heel gesprek heel gedurfd bij hem in de auto wezen zitten en zijn we naar de top geweest van de bergen waar je de Golden Gate nog beter kon zien. Daarna doorgereden naar Sausalito. Daar was het weer ook een stuk aangenamer.
Sausalito is een klein (bad)plaatsje net over de brug. Er staan een aantal prachtige huizen en een klein dorpje waar je allerlei souvenirs kan kopen. Even een rondje gelopen en weer terug naar SF met de ferry. Door mist en wind terug gegaan naar huis.

Maandag weer naar school geweest, ik kwam in een andere klas terecht waar zowel meer mensen in zitten en het was een ochtendklas. Elke maandag krijg je een toets over het hoofdstuk wat je die week ervoor hebt behandeld. In de avond gingen we met school naar een Baseball wedstrijd van de Giants. Op dit moment zijn de wedstrijden nog niet zo belangrijk want het is het begin van het seizoen. Ze spelen ongeveer 6 dagen in de week, toch anders dan het Nederlandse voetbal haha! Giants wonnen, iedereen blij!
Verder ben ik deze week nog naar de 'Painted Lady's' geweest. Dat zijn de bekende gekleurde huisjes, deze zijn erg bekend en elke toerist gaat er naartoe. Doordat het weer de laatste dagen wat minder was zijn de foto's ook gelijk minder aantrekkelijk vind ik. Maar toch leuk om gezien te hebben. Gelijk nog een paar parken meegenomen en de dag was alweer omgevlogen.

Donderdag was het dan eindelijk zover, ALCATRAZ! Hier wou ik al zo lang naar toe, samen met een mede schoolgenoot zijn we samen erheen geweest. Alcatraz is natuurlijk DE topper als je in SF bent, nou ze hebben gelijk hoor! Gelukkig hadden we een geweldige mooie dag met mooi weer. Eenmaal op het eiland kreeg je te horen wat je allemaal kon doen. Onder andere lekker rondlopen, video's bekijken en een audio-tour door de gevangenis heen. De tour is zeker een aanrader, wat een inpekt zeg. Je ziet precies nog in welke conditie het vroeger was en ze hebben zo goed mogelijk geprobeerd de originele staat aan te houden. Aan het eind van de dag werd er een constructie gegeven hoe de cellen open gingen en dicht. Alles is met handmatig. Dat hebben ze bewust gedaan zodat als er stroomstoring was ze geen problemen hadden om de 'inmates' op te sluiten. Het geluid wat er van zo'n cel komt is imponerend. De 'bewaker' vertelde ons dat zodra alle cellen tegelijk open gingen de vloer schudde, een aantal gevangenen zagen vanuit hun cel op een afstand SF liggen en konden nergens heen. Ze hoorden de vogels fluiten etc. Het was een goede beslissing om erheen te gaan.
Donderdagavond waren we nog naar het Presidio park geweest. Dat is waar de rijke mensen wonen. Op donderdag heb je daar altijd een soort van food-truck event. Met muziek en verschillende trucks die vanuit daar eten verkopen, ondanks dat het super koud was heb ik wel genoten van een echt Amerikaans diner.

Vrijdag was ik vrij, en ziek helaas. Die dag heb ik vrij weinig gedaan en uitgerust. Zaterdag was ik nog niet helemaal de oude maar ben toch opnieuw naar de Golden Gate geweest, ik moest en zou mooie foto's hebben zonder mist! Daarna ben ik terug naar de residentie geweest want zondag was de BIG DAY. Bungee jump here I come!

In eerste instantie zouden Maikel en ik zaterdag gaan jumpen maar omdat er veel bosbranden zijn werd er gevraagd of we niet een dag later konden (ook omdat er misschien een hoofd-dip aan zat te komen). De auto hadden we gehuurd op SF airport. Dat was de enige bestemming waar we ook de auto's s' avonds weer terug konden brengen omdat we maandag gewoon weer naar school moesten. Het ophalen van de auto ging eigenlijk vrij vlot, Maikel reed het eerste stuk en ik het laatste.
We hadden afgesproken bij Starbucks in het plaatsje Sonora. Hier zijn een aantal bruggen waar je mooi vanaf kan springen. Eerst kregen we een kleine briefing en had ik eindelijk John ontmoet die ik al genoeg vragen had gesteld via de mail. Hele aardige man & crew die hij bij zich had. Je werd gewogen en werd in groepen gedeeld. Daarna gingen we eindelijk naar de brug. Ik zag de brug en dacht O MY GOD, ga ik dit echt doen? Hij was hoog! Ongeveer 100 feet, dat is 30/35 meter. Ik was als 4e aan de beurt.
Je kon kiezen uit twee harnassen, of een body of een enkel. In eerste instantie had ik gekozen voor een body omdat dit veiliger was want dan zat je zowel aan je heupen vast als aan je borst. Maar zodra ik iemand zag springen die alleen vast zat aan de enkels was overtuigd. Met de enkels zit je ook vast aan je heupen alleen merk je het minder. Wat was dit geweldig, de jump wat een adrenaline geeft je dat!! Op het moment dat je op de brug staat is het zover, er wordt afgeteld van 5 - 4 - 3 - 2 - GO en dan ga je! Wauw, je denkt letterlijk dat je valt. Boem in het water maar ineens word je omhoog gedeinsd en krijg je het gevoel opnieuw en opnieuw en opnieuw. Tot je bengelt en ondersteboven kijkt naar een geweldige natuur. Dat is ook 1 van de redenen dat ik het niet in Nederland wou doen, de natuur is hier zoveel mooier. Er wordt een touw naar beneden gegooid die maak je vast aan je heupen en je wordt omhoog getrokken. Dan pas besef je wat je hebt gedaan en wil je stiekem nog een keer! We hadden een hele leuke groep en iedereen helpt elkaar en boost elkaar op!
We waren om half 2 thuis en om 7 uur ging de wekker weer.

Vandaag heb ik een rustige dag gehad, eerst school met een toets daarna ben ik naar Baker Beach geweest, heerlijk wezen relaxen en een stuk gelopen.
De laatste week SF is alweer aangebroken en ik wil nog zoveel dingen doen! Maar deze ervaringen neemt niemand me meer af!

SF, you are good to me!
X

  • 22 September 2015 - 08:25

    Ester Baijer:

    Hoi Babette,

    Wat ontzettend leuk om steeds je verslag te lezen, ben benieuwd wat je iedere keer weer gedaan hebt.
    SFO is zo gaaf ik ben er ook helemaal weg van. Kan me voorstellen dat je geniet.
    Goede vlucht van de week naar Newyork en dan ga ik je weer volgen.
    Veel succes en plezier in de USA.

    Liefs,
    Ester.

  • 23 September 2015 - 10:58

    Oma:

    Lieve schat,
    Wat maak jij veel mee daar, geweldig! Ik krijg het gevoel dat ik veel te vroeg jong was , toen kon dat allemaal nog niet. Veel plezier deze laatste week in SF en goede vlucht naar NY en daar hoop ik je dan te zien in oktober. Ik verheug me er nu al op

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Babette

Travel - America - New York - San Francisco - 23 years old - Visual Merchandiser - Interior Designer.

Actief sinds 19 Feb. 2015
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 2752

Voorgaande reizen:

06 September 2015 - 26 November 2015

USA - San Francisco & New York City

Landen bezocht: