New York, New York! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Babette Hoven - WaarBenJij.nu New York, New York! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Babette Hoven - WaarBenJij.nu

New York, New York!

Blijf op de hoogte en volg Babette

29 September 2015 | Verenigde Staten, New York

Zo daar zit je dan, in het vliegtuig onderweg naar de stad waar ik altijd blij van wordt! Het was een 5 uur durende vlucht en was redelijk goed te doen. Doordat ik de nachtvlucht had, had ik overdag nog tijd om in San Francisco wat leuks te doen. Ik ben naar de Golden Gate Park geweest, stukje gelopen daar en lekker wezen relaxen.
Die avond ervoor ben ik met een aantal mensen van de talenschool "Embassy" naar een club/bar geweest. In eerste instantie zou ik naar oktoberfest gaan maar daar was geen reet aan dus zijn we ergens anders heen gegaan. Na een gezellige avond met veel drank richting huis gegaan, super leuk afscheid gehad!

En nu zit ik in mijn residentie "Manhatten School of Music. First impression, soso! (soso is een woord wat ik hier geleerd heb, betekend kan beter). Columbus was gewoon heel erg luxe met wat je hier ziet. Veel dingen zijn kapot, het is een oud gebouw en ik douche met een fel geel douchegordijn. Douches zijn niet super warm en sommige stopcontacten doen het niet. Maar ik heb een hele leuke kamergenoot! Ze komt uit Duitsland en is 22. We hebben al lekker gepraat en hebben wel een beetje dezelfde interesses, we willen allebei naar Boston en misschien Toronto. Ook naar verschillende clubs en sport wedstrijden. Dus dat is leuk!

Vandaag was de eerste schooldag en had gister al contact gemaakt met een paar mensen die ook naar de Embassy gingen, we zijn samen wezen reizen en dat was erg gezellig. Doordat ik SF al een test had gedaan hoefde ik niet nog een keer er 1 te doen. Dus ik werd om 9 uur op pad gestuurd en om 11 uur moest ik terug komen. In de tussentijd ben ik richting Time Square gelopen. GOSH i love this city! Het is veel drukker overal en je gaat gelijk mee de sleur in. Ik ben op zoek geweest naar een eettentje waar ik graag met Papa en Oma naar toe wil. Die komen me opzoeken dus dat is erg leuk! In datzelfde tentje heb ik ook gegeten met Jan-Cees! De pizza's die ze daar hebben zijn niet normaal groot en je kan met z'n 3e daarvan eten. Dus Papa en Oma, be prepared! Daarna heb ik gekeken waar we in een hotel hadden gezeten, had ik even zin in!

Eenmaal op school kregen we uitleg hoe alles werkt, het is best een goede voorbereide school. Zo kan je ook via internet op een soort van intranet en dingen bekijken en ook wat er voor activiteiten zijn deze week. Daarna ben ik met een groepje naar een Pub geweest, ze hadden zin in bier (het was half 3 in de middag). Ik nam een ice tea haha! Heb ook een andere meisje ontmoet, komt uit België maar dan het franse gedeelte, was heel gezellig en we hebben een stuk gelopen samen met een meisje van Brazilië, die heb ik gisteravond al ontmoet. Daarna ben ik samen met Caroll (Braziliaans) richting Ground Zero gegaan. Heel erg imponerend, ondanks dat ik er best wel een aantal keer ben geweest blijft het een apart gevoel. Wetende wat daar natuurlijk is gebeurd. Daarna hebben we ergens even gezeten en lekker wezen relaxen. Heb de heerlijkste borrito gehad en zijn we terug gegaan naar de residentie.

Ik zit in de middagklas op dit moment, maar ik ga proberen te regelen dat ik in de week dat Papa en Oma komen kan regelen of ik in de ochtend kan en wie weet kan ik daarna wel in de ochtend blijven. Morgen klein beetje uitslapen en dan lekker op pad.
Ik heb op de planning staan om donderdagavond naar een "Rooftop bar'' te gaan. Dat is op dit moment HET ding om te doen hier en het weer is er goed genoeg voor. Dit is vanuit de Embassy en zo leer ik ook meer mensen kennen. Morgen eerste lesdag met nieuwe mensen heb er zeker zin in! Ondertussen zijn er alweer 3 weken voorbij, tijd gaat hard! Voor ik het weet ben ik alweer thuis. Ik ga dubbel zo hard genieten van deze tijd en heb al genoeg winkels en interieur shops gezien waar ik zeker ook een kijkje ga nemen.

xoxo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Babette

Travel - America - New York - San Francisco - 23 years old - Visual Merchandiser - Interior Designer.

Actief sinds 19 Feb. 2015
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 2746

Voorgaande reizen:

06 September 2015 - 26 November 2015

USA - San Francisco & New York City

Landen bezocht: