Two weeks in NYC - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Babette Hoven - WaarBenJij.nu Two weeks in NYC - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Babette Hoven - WaarBenJij.nu

Two weeks in NYC

Door: Babette van den Hoven

Blijf op de hoogte en volg Babette

11 Oktober 2015 | Verenigde Staten, New York

Twee weken geleden kwam ik aan in NYC. En ik heb nog 8 weken te gaan. Vorige week op zaterdag ben ik naar American Museum of National History geweest. Was zeker interessant maar vond de dino's wel erg leuk haha! Daarna zijn we uit geweest, nouja uit.. Naar een bar waar je ook kan poolen en tafeltennissen en nog meer spelletjes kan doen. Het heet Fat Cat. Vraag me niet waarom maar het was zeker erg gezellig! Zondag ben ik met Caroll mee geweest, we zijn eerst naar Central Park gelopen, is ongeveer 20 min lopen. Het was goed weer! Daarna zijn we naar een Koreaans restaurant geweest, we waren uitgenodigd om mee te eten. Wat is dat lekker zeg! Ik eet zoveel nieuwe dingen omdat we met zoveel verschillende mensen omgaan, eigenlijk moet ik iets zoeken wat uit Nederland komt. Maar het was heel erg lekker. Maandag ben ik samen met Paola, Nederlands meisje, naar Katz's Deli geweest. Dat is een restaurant / Deli zaak waar je geweest moet zijn als je in NY bent voor een langere periode. Ze hebben daar pastrami sandwiches, het was zoveeeeel! Maar wel lekker, helaas baggervet. Daarna zijn we naar school gelopen wat toch wel een eindje was dus gelijk een goede work out!

Dinsdag had ik mijn eerste ochtendles / TOEFL. Wat is dat leuk! En zoveel beter, je leert zoveel meer. Ik hoop echt dat ik hier voorlopig kan blijven! Het was die dag zulk mooi weer dat ik naar 'The High Line' ben gelopen. Dat is een oud metro station boven gronds wat niet meer wordt gebruikt en een toeristenplek is geworden. Erg leuk en mooie foto's kunnen maken, vooral van de street art! Daar ben ik echt fan van hier. Daarna ben ik naar Chelsea Market geweest. Zeker leuk om te bekijken en ze hebben leuke souvenirs daar, ga ik zeker nog een keer heen! Inmiddels was t pas 3 uur dus ben ik met de metro naar Brooklyn geweest. Mooie foto's gemaakt van de Brooklyn Bridge en erover heen gelopen. Uiteindelijk richting Central Park want daar waren nog wat meiden van school. Even gezeten en op naar een andere bar. De mensen waar ik mee om ga houden gewoon ontzettend veel van bier, dus ik ben bijna elke avond wel in een bar te vinden.

Gister ben ik samen met twee meiden van school richting Philadelphia geweest. Het was een super mooie dag en de historie leren kennen van Philly! Ze hebben daar een heel oud steegje wat sprekend lijkt op Amsterdam. Ook is daar de Amerikaanse vlag ontworpen en de onafhankelijkheid is daar getekend.
Vandaag ga ik lunchen in een Braziliaans restaurant, waar ik erg veel zin in heb! Daarna ga ik denk ik langs Central Park want het is weer een mooie zonnige dag vandaag. Hopelijk vanavond eindelijk dan naar een rooftopbar. Dat wil ik zo graag zien! Dus hopelijk gaat het door.

Nog een paar dagen en dan komen oma en papa langs! Heb er zoveel zin in, lekker toeristen dingen doen en bijkletsen. Lekker veel foto's maken en hun maar eens het echte NYC laten zien!

xoxo

  • 12 Oktober 2015 - 12:39

    Oma:

    Hoi meisje, druk leven daar hoor, nog 2 dagen dan hoop ik er ook wat van mee te maken. Je hebt leuke dingen gepland, of het allemaal uitvoerbaar is merken we wel, ik heb er in elk geval veel zin in, ga vanmiddag vast beginnen met koffer pakken, leuk om mijn "Amerikaanse" kleindochter daar te zien. Veel liefs en tot woensdag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Babette

Travel - America - New York - San Francisco - 23 years old - Visual Merchandiser - Interior Designer.

Actief sinds 19 Feb. 2015
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 2749

Voorgaande reizen:

06 September 2015 - 26 November 2015

USA - San Francisco & New York City

Landen bezocht: