Wat een week! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Babette Hoven - WaarBenJij.nu Wat een week! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Babette Hoven - WaarBenJij.nu

Wat een week!

Door: Babette van den Hoven

Blijf op de hoogte en volg Babette

13 September 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

Hello everybody!

Nou de eerste week zit er bijna op, het is nu zaterdag middag 12 september en vanuit mijn kamer schrijf ik dit verslag.

Vorige week zondag vloog ik naar San Francisco, beetje emotioneel wel want ik ga zeker mijn familie missen. De reis duurde 11 uur. Gelukkig had ik leuke mensen naast me zitten in het vliegtuig en genoeg films om me te vermaken. Eenmaal aangekomen op het vliegveld van SFO ging alles redelijk snel. Binnen anderhalf uur was ik in de residentie waar ik 3 weken verblijf. Helaas ging het niet helemaal goed met een kamer krijgen maar na een paar dagen uiteindelijk voor elkaar gekregen om een 1persoons kamer te krijgen. Dus ik was helemaal blij.

Ik kwam zondagmiddag rond 2 uur aan de residentie. Maikel die ik al eerder had leren kennen vanuit Nederland ging ook dezelfde taalcursus doen dus hebben we samen zondagavond een stukje gelopen door San Francisco heen, wat een stad! Geweldig!
Maandag was het Labor Day, in Amerika is het heel belangrijk dat er dagen zijn zoals dit omdat ze maar heel weinig vakantie dagen kunnen opnemen. Die dag zijn we een groot stuk wezen lopen, vooral om te kijken waar de talenschool zou zijn en ook om lekker de toerist uit te hangen natuurlijk! Ik had geen benen meer over die avond, die heuvel, killing! Ondertussen ben ik er wel aan gewend en heb ik een manier gevonden om groot en deels de heuvels te vermijden.

Dinsdag begon de eerste dag van school, we kregen uitleg en een test om te kijken hoe goed je bent in de taal en in welke klas je geplaatst gaat worden. Helaas werken ze wel met ochtend en middag klassen. Op dit moment zit ik in de middag klas dus ik hoop zo snel mogelijk naar de ochtend te mogen. De test ging goed gelukkig dus ik ben in een kleine maar leuke klas geplaatst! Woensdag was de eerste echte school-les-dag. Het is wel even wennen want ze waren al bezig met grammatica en dat is niet mijn beste vak. Al wel gelukkig heel erg veel geleerd woensdag en donderdag. Woensdag avond heb ik gegeten in een echt Hardrock cafe, dit was voor mij de eerste keer! Wat een burger en wat was die goed! Zeker een aanrader om nog een keer te doen.

Vrijdag ben ik naar Pleasenton gegaan. Dit had ik al afgesproken in Nederland. Een vriendin van mijn moeder, daar een vriendin van (volgen jullie het nog haha) die woont daar. Wat een schat is het! Ik meen het! Heb nog nooit zulke gastvriendelijke mensen ontmoet. Ik ben met een trein gegaan die in 1 keer van SF naar Pleasenton ging. Rond half 11 kwam ik daar aan en werd opgehaald in een echte Amerikaanse pick-up, genaamd Jeff (de auto's krijgen vaak een naam daar door de bestuurders haha). Wat een bak! We zijn eerst lang het winkeltje gegaan die Beverley (zo heet ze) heeft. Dat is een antiek winkeltje met allerlei prullerij. Gevestigd in het plaatsje Niles. Het is een heel ouderwets klein dorpje, net zoals in films. Er is maar 1 weg en daar zitten dan een aantal winkeltjes, waaronder natuurlijk ook een Starbucks (die zie je overal hier). Ook een oud treinstation en oude trailers, gewoonweg wauw!
Toen zijn we naar Pleasenton gegaan om daar te kijken hoe het dorpje eruit ziet en wat te gaan eten. Dit dorpje is een stuk groter maar heeft wel nog het ouderwetse idee van een centrum. Echt een H&M of andere winkels hebben ze niet, eigenlijk allemaal boetiekjes. Daar hebben we heerlijk gegeten.
Naarmate de dag vorderde ben ik mee gegaan naar hun huis. Zo leuk om een echt Amerikaans huis gezien te hebben! En die TV, wauw!
We gingen Barbecuen zoals de Amerikanen het doen, meer, meer en nog eens meer! Die steaks waren niet normaal groot en lekker! Wat heb ik een leuke dag gehad met het gezin! Als ik ooit nog eens in de buurt ben ga ik zeker weer gezellig langs!

Vandaag hebben Maikel en ik gekeken om een auto te kunnen huren voor volgende week zaterdag. Nadat dit gelukt was zijn we naar Van Ness avenue gegaan. Daar staat een groot mooi gebouw waar ik in 2008 was geweest. Wat zijn er hier veel daklozen trouwens, niet normaal. Op elke straat zijn er wel een aantal te vinden. Sommige doen geen vlieg kwaad maar een aantal zijn echt verschrikkelijk. Snel met een boog omheen dus.
Morgen is de planning om over de Golden Gate Bridge te gaan lopen. Vandaag was het redelijk bewolkt en het schijnt morgen beter te worden. Dan wil ik daarna naar een plaatsje dat heet Sausalito. Dat schijnt een heel mooi plaatsje te zijn om lekker rond te kijken, dan vertrek ik daarna terug met de ferry weer richting SF.
We hebben een aantal heerlijke dagen gehad hier, graden van 30 tot 35. Helaas gaat het nu wat minder worden so let's hope it will be better again.
Maandag ga ik met school naar de Giants, dat is een honkbal wedstrijd, heb ik heel erg veel zin in! Vooral om nieuwe mensen te ontmoeten ook!

Zo dit is wat ik tot nu toe allemaal al heb gedaan met ontzettend veel plezier! Net even huiswerk gemaakt en de was gedaan, moet ook gebeuren. Op dit moment zit mijn kleine kamertje vol met natte was haha!

Lots of love
XXX

  • 13 September 2015 - 08:50

    Angela:

    Hey Lieverd! Wat ontzettend leuk om je verslag te lezen!. Het meeste wist ik natuurlijk (gelukkig) wel maar ik vind het echt geweldig om het te lezen. En wat schrijf je leuk..........
    Heel fijn dat je het super naar je zin hebt! Als moeder zit ik hier dan, op zo n afstand, wel wat rustiger haha.
    Als 5 jarig meisje ben je al een keer in Sausalito geweest. Maar dat is al zo lang geleden hihi. Het is inderdaad een mooi plaatsje. Ook vol met leuke kleine winkeltjes. (Denk maar aan mijn linnentas die ik jaren hebt gebruikt hihi).

    Heel veel plezier de komende week en met belangstelling kijk ik weer uit naar je volgend verslag!
    LU xx

  • 13 September 2015 - 09:40

    DuhPa:

    Hoi dochter. Fijn dat je ons op deze wijze lekker "bij praat". Blijven wij heerlijk op de hoogte. Je moet de groeten hebben van de wasmachine (haha), die heeft het in jaren niet zo rustig gehad. Nou alles strijken zeker ????
    Ik hoop dat je toch ook nog een kaartje voor Alcatraz kunt bemachtigen.
    Veel plezier bij de honkbal wedstrijd. Let op de show van de cheerleaders.
    Overigens: die toren op de heuvel waarop je dat prachtige uitzicht over de hele stad hebt heet de Coit Tower op de Telegraph Hill. Als je nog tijd over hebt.
    In afwachting van je volgende bericht: kussssss! DuhPa

  • 13 September 2015 - 11:35

    Oma:

    Wat een leuk verslag van wel een hectische eerste week zeg! Ik ben bij je vader en heb daar ook alle foto,s op Facebook bekeken. Je hebt al heel wat meegemaakt en het lijkt erop dat je al went, nogmaals geniet er van en heel veel plezier, liefs van oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Babette

Travel - America - New York - San Francisco - 23 years old - Visual Merchandiser - Interior Designer.

Actief sinds 19 Feb. 2015
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 2748

Voorgaande reizen:

06 September 2015 - 26 November 2015

USA - San Francisco & New York City

Landen bezocht: