6 weeks left, 6 to go! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Babette Hoven - WaarBenJij.nu 6 weeks left, 6 to go! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Babette Hoven - WaarBenJij.nu

6 weeks left, 6 to go!

Door: Babette van den Hoven

Blijf op de hoogte en volg Babette

19 Oktober 2015 | Verenigde Staten, New York

6 weken geleden zat ik in het vliegtuig richting een geweldig avontuur. Geen idee wat ik kon verwachten of wat er ging gebeuren. Tot nu toe heb ik nog geen enkel moment spijt gehad van deze beslissing! 3 weken geleden zat ik opnieuw in het vliegtuig onderweg naar New York City. Ondertussen had ik geweldige herinneringen opgebouwd van San Francisco. Zowel zon als mist gehad, de meest mooie foto's kunnen maken en nieuwe vrienden leren kennen. die 3 weken waren super! Toen kwam NYC wat totaal anders is. Ondertussen ben ik hier ook 3 weken... wauw! Ondertussen heb ik nog maar 5 lesweken te gaan en een aantal dagen met Anne die gezellig langs komt om dit avontuur af te sluiten. Eigenlijk wil ik er nog niet aan denken want de tijd gaat veels te snel!!!

Afgelopen week is als een speer gegaan. Maandag was het Columbus Day, dat is een bekende feestdag in Amerika waarbij veel mensen vrij zijn. Er was een parade waar ik naar ben wezen kijken. Voornamelijk middelbare scholen die verschillende specialiteiten laten zien zoals cheerleaders, vlaggenwerpers en orkesten. Was best leuk om gezien te hebben! Dinsdag had ik gewoon school maar woensdag was er iets raars gebeurd waardoor ik vrij was de hele dag. En het was super lekker weer! Ik ben richting Washington Square geweest. Als je daar bent lijkt het net of je in Parijs bent. Daarna ben ik doorgelopen richting Ground Zero. Ondertussen was er nog een filmset bezig en ben ik daar even wezen kijken. Daarna ben ik via de pier richting de boten gelopen die vertrekken naar Statue of Liberty. Uiteindelijk richting Empire state building. Toen was het dan eindelijk zover, oma en papa kwamen op bezoek! Om 2 uur 's middags vertrokken ze van Schiphol en kwamen rond half 5 aan op JFK. Helaas duurde het een tijd voordat ze ook werkelijk in Manhattan waren maar uiteindelijk om half 8 waren ze dan in het hotel. Helemaal gesloopt natuurlijk van zo'n lange reis. Het is natuurlijk geweldig om te kunnen zeggen: "Ik ben in New York geweest." Maar voor oma is het helemaal leuk want zij kan zeggen: '' Ik ben in New York geweest... Op mijn 85e!"
Respect! Ik ben super trots op je oma dat je bent gekomen en het is allemaal goed gegaan!

Donderdag had ik eerst school tot 12 en daarna zijn we een hop on hop off tour wezen doen door downtown Manhattan. Haha ze keken hun ogen uit! Toen dat was afgelopen zijn we wezen eten bij een gezellig Italiaans restaurantje waar ze pizza's hadden van 50 cm diameter. Met z'n drieën toch bijna helemaal op kunnen eten.
Vrijdag was ik vrij en zijn we richting top of the rock geweest. Boven op het Rockefeller met 70 verdiepingen. En weer oma was weggeblazen van het uitzicht! Daarna wouden we graag naar Statue of liberty maar de boten waren klaar met varen. Nog even naar Ground Zero gelopen wat ook erg in de smaak viel. Het is zo indrukwekkend daar. In de avond gegeten in Koreantown. Zaterdag zijn we als eerste op de boot gegaan en hebben we een kleine cruise gemaakt. Statue of Liberty, Ellis Island, Skyline en Brooklyn Bridge. Vervolgens richting de souvenirs en Time Square.
Vandaag (zondag) hebben we een ritje gemaakt door Central Park. Heb ik laten zien waar ik woon en waar ik op school zit en toen was het helaas alweer afgelopen. Heb een paar geweldige gezellige en leuke dagen gehad! Volgens mij vonden oma en papa het ook super!
Morgen vertrekken ze weer richting Nederland. Toch best raar om hun uit te zwaaien, normaal gesproken ga je altijd mee haha!

Morgen weer een nieuwe week met weer leuke dingen in het vooruitzicht. Zaterdag is de planning om naar Boston te gaan en zondag als het lekker weer is wil ik een fiets huren en door Central Park gaan fietsen. Ook wil ik graag nog een soort van Gossip Girl tour doen. Ben nog helemaal niet aan de oost kant geweest. Staten Island en Long Island staan ook nog op mijn lijstje. Gelukkig heb ik nog even de tijd!

xoxo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Babette

Travel - America - New York - San Francisco - 23 years old - Visual Merchandiser - Interior Designer.

Actief sinds 19 Feb. 2015
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 2751

Voorgaande reizen:

06 September 2015 - 26 November 2015

USA - San Francisco & New York City

Landen bezocht: